З раннього віку дитина проявляє цікавість до зовнішнього світу. Завдяки цій цікавості вона пізнає світ. З 3 років дитину вже приваблюють якості предметів, їх форма, колір, звук. І коли дитина починає вивчати предмет за допомогою різних органів чуття, експериментувати з ним, вона отримує неоціненний досвіт, який впливає на її розвиток. Основна задача батьків зорієнтувати дитину в вірному напрямку і створити умови для отримання цього досвіту.
Що повинна вміти дитина в 3-4 роки:
-знати основні кольори (червоний, синій, зелений, жовтий, білий, чорний)
-знати основні геометричні фігури ( коло, квадрат, прямокутник, трикутник)
-порівнювати предмети за розміром, формою, коліром, знаходити спільні якості
-порівнювати кількість предметів
-знаходити пару предметів за ознакою
-складати пазл з 2-4 частин
-знаходити невідповідність на малюнках
-знаходити зайвий предмет
-формувати прості речення, описувати предмети і явища
-розділяти предмети по групам (тварини, птахи, риби, овочі, фрукти, меблі, одяг, дерева, квіти і т.д.)
-знати пори року, явища природи, час доби (ознаки)
-вміти різати ножицями папір
-вміти користуватися ручкою, олівцем, фломастером і т.д.
-вміти обводити і розмальовувати
-вміти вдягатися і роздягатися самостійно
-запам’ятати і повторити рух показаний 1-2 рази
-знати основні правила гігієни.
Для того, щоб засвоїти всі ці навички дитячи педагоги вигадують найрізноманітніші засоби і використовують їх на уроках розвитку. Вони враховують всі фізіологічні і психологічні особливості віку дитини, будуючи урок і створюють найякісніші умови для засвоєння учбового матеріалу. Граючись, дитина пізнає цей світ і підвищує свій рівень розвитку.